Co wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce?

0

Trudno jest dziś odnieść sukces w sieci bez widoczności w wynikach wyszukiwania. To właśnie w wyszukiwarce użytkownicy poszukują informacji o markach, ich produktach i usługach. Dlatego pozycjonowanie strony jest dziś koniecznością. Warto zatem wiedzieć jakie czynniki mają wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Domena

Na proces pozycjonowania strony wpływa posiada domena. Nie chodzi tu jednak o taki czy inny adres internetowy. Ten jest bez znaczenia. Mówiąc o wpływ domeny na pozycjonowanie ma się na myśli jej historię. Chodzi tu o wiek domeny oraz jej historię pod kątem linków przychodzących. Im starsza domena tym lepiej. Ale długi wiek domeny to również jej historia. Ważne jest zatem, aby domena wcześniej nie otrzymała od Google żadnych kar. Istotne jest również, aby nie prowadziły do niej jakieś stare, mało jakościowe linki.

Frazy kluczowe

Drugi istotny czynnik to frazy kluczowe. Ważne jest, aby przeprowadzić dokładną analizę słów kluczowe. Wybrać te najwłaściwsze, a następnie zadbać, aby odpowiednio umieszczone były w treściach na stronie internetowej. Jeśli chce się, aby strona osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na określone frazy, to tych nie może zabraknąć na stronie. Pamiętać jest trzeba, aby zbytnie nie przesadzić z nasyceniem słów kluczowych. Umieszczane powinny być one na stronie w sposób naturalny.

Treść strony

Wspomniano już o treściach na stronie. One również odgrywają ogromną rolę. Dziś Google preferuje strony, które zawierają wartościowe i unikalne treści. Dodatkowo istotne jest, aby strona
„żyła”. Powinna być zatem systematycznie aktualizowania. W przypadku typowych stron firmowych może być o to trudno. Rozwiązaniem jest jednak prowadzenie bloga w ramach strony, które będzie często aktualizowany i który dostarczać będzie użytkownikom merytoryczne i ciekawe treści.

Linkowanie

Dobór fraz kluczowych i tworzenie treści na stronę włączyć można do procesu optymalizacji strony internetowej. To działania on-site. Poza tym ważne są także działania in-site, czyli linki przychodzące. Linki odgrywają ogromną rolę w procesie pozycjonowania. Co jednak istotne, mniej ważna jest ich ilość, a jakość. Dlatego istotne jest, aby starać się o pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów internetowych i najlepiej powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną.